پل تقاطع بزرگراه شهید باکری - لاله، پل تقاطع دامپزشکی - بزرگراه یادگار امام و 9 پروژه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی با حضور شهردار محترم تهران و جمعی از مدیران شهری به‌طور همـزمان امروز افتتاح خواهد شد.

شهر مهندسی

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: پل تقاطع بزرگراه شهید باکری - لاله یک معبـر شرقی- غربی محسوب شده که 480متر طول دارد و شامل 3رمپ جنوب به غرب، شمال به شرق و شرق بـه جنـوب به طول 1000متر است.غیراز پل و رمپ‌های مرتبط با آن 2 دوربرگردان در این تقاطع تعبیه شده تا دسترسی خودروها به خیابان‌های اطراف تسهیل شود. احداث این تقاطع غیرهمسطـح سبب کاهـش و روانـی ترافیـک بزرگراه همت و انتقال بار ترافیکی خیابان جنت‌آباد به اتوبان شهید باکری می‌شود.

غیراز پل و رمپ‌های مرتبط با آن 2 دوربرگردان در این تقاطع تعبیه شده تا دسترسی خودروها به خیابان‌های اطراف تسهیل گردد. احداث این تقاطع غیرهمسطـح سبب کاهـش و روانـی ترافیـک بزرگراه همت و انتقال بار ترافیکی خیابان جنت‌آباد به اتوبان شهید باکری می‌شود. سید مازیار حسینی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه یادگار تا پایان سال90 افزود: امروز بزرگراه تقاطع دامپزشکی - پل یادگار امام نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. این تقاطع یکی از مهم‌ترین تقاطع‌های شرقی- غربی در بزرگراه یادگار امام بوده و با بهره‌برداری از آن بخش عمده‌ای از مشکلات شهروندان در رفت‌وآمد‌هـای محلـی این منطقه کاهش می‌یابد.

احداث پل مذکور به همراه اصلاحات مربوط به سیستم هدایت آب‌های سطحی در بخش شرقی خیابان دامپزشکی ضمن برقراری ارتباط ترافیکی شرق به غرب برای خودروها و عابران پیاده، رونق کسب و کار کسبه را نیز به‌دنبال داشته و از طرفی به سبب انتقال تردد وسایل نقلیه از معابر محلی به شریان‌های ارتباطی، آسایش ساکنان محلی را در بر خواهد داشت.حسینی همچنین اظهار داشت: 9پروژه مرتبط با شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز افتتاح خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین در مورد بزرگراه یادگار گفت: پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) از خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی(ره) درصورت رفع تمامی معارضان تا پایان سال 90 به پایان می‌رسد.

مازیار حسینی با بیان اینکه در پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) با حجم وسیعی از معارضان تاسیساتی، تجهیزاتی و ملکی روبه‌رو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: کانال انتقال آب غلغلی در این بزرگراه یکی از این معارضان و برطرف کردن آن کار سختی بود. وی ادامه داد: تقاطع هاشمی، دامپزشکی و طوس 3تقاطع اصلی این پروژه هستند که تقاطع هاشمی هنوز زیر بار ترافیکی است. در تقاطع دامپزشکی نیز شیوه ساخت را تغییر داده و ابتدا پل را احداث و سپس اتوبان را زیر آن خواهیم ساخت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از اتمام فعالیت‌های عمرانی تقاطع طوس در نیمه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) از خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی‌(ره) درصورت رفع تمامی معارضان تا پایان سال 90 به پایان می‌رسد. حسینی با اشاره به مقاوم‌سازی‌ پل‌های قدیمی با عمر بالای 10سال گفت: 110پل برای این پروژه انتخاب و مطالعات آسیب‌پذیری آنها انجام شده است. وی با بیان اینکه 2پل سید خندان و شهید همت - چمران مقاوم‌سازی‌ شده‌اند گفت: 8 پل دیگر نیز در اولویت مقاوم‌سازی‌ هستند. حسینی از گروه‌بندی پل‌های تهران خبر داد و گفت: پل‌های مورد مطالعه به 4 گروه تقسیم شده‌اند که 3گروه براساس میزان آسیب‌پذیری در اولویت کار قرار گرفته‌اند.

کد خبر 135480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز